onsdag 29 juli 2009

Bräkkfäst

Nej, nu får jag inte ljuga. Den riktiga frukosten bestod av bär (hallon, jordgubbar och ytterst lite blåbär som innehåller mer kolhydrater än de andra) och vispad grädde med vaniljpulver (nu tog jag lite mer, ungefär en halv tesked, och det blev supergott!). Två portioner. Idag förstod jag varför folk kallar LCHF för "njutmetoden". Yum!

Ok, jag vet att jag äter lite för mycket bär, men det verkar funka hittills. Och jag vet att jag får det att låta bättre än vad det är, för bara för att jag går ner i vikt betyder inte det att det funkar bra. Om jag fortfarande är sötsugen betyder det att jag äter för mycket kolhydrater (till exempel bär). Jag hoppas att jag får mindre sötsug idag än igår.

Vad ska man äta till lunch, då!?

/H

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar