måndag 27 juli 2009

Födelsedagstårta à la LCHF

Stackars David fick ingen sockerbomb på sin stora dag! Men jag hoppas att han uppskattade tårtan ändå. Receptet hittade jag HÄR. Jag körde mörk choklad med 86% kakao. Det kanske inte var jättesmart, men jag ville undvika så mycket kolhydrater som möjligt, annars hamnar jag i det där träsket igen. (ok, nu måste jag erkänna att jag åt ett par rutor choklad (aka. tjockochglad). vanligtvis skulle jag aldrig få för mig att köpa mörk choklad för jag har aldrig direkt gillat det. idag efter nästan nada kolhydrater smakade det underbart, närapå mjölkchoklad ju! farligt, farligt!)

Smet!

Nästan färdig. Bara lite kylning kvar.

Bon appétit !

Som väntat så smakade den mycket mörk choklad (eller kakao). Bara tårtan själv hade nog varit utomordentligt trist, men med grädde och mina älskade hallon blev det nästan den festmåltid jag hoppades på! Om man har lite mer "vuxen" smak än jag så tycker man säkert att den är gudomlig.

/Hannah

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar