torsdag 30 juli 2009

Nyttig kvällsmat

Jag har inte varit direkt hungrig sedan jag åt lunch eller vad man ska kalla det (sen lunch?). Känslan är konstig. Är jag hungrig? Ja, kanske. Men är jag det? Ja, kanske, men inte sugen på sött (eller?)! Det måste vara det som är grejen. Och kanske att jag är mätt och belåten. Det känns inte som om man får de där hemska blodsockerfallen någon timme efter maten när man bara vill moffa godis alternativt en massa onyttiga mackor. Eller det kanske bara är jag som brukar ha det? Det skulle inte förvåna mig. Det är ju delvis därför jag är tjock. Och då menar jag inte att det inte är mitt eget fel, för det är det såklart!

Vad det blev till kvällsmat? Eh...Jag tyckte synd om Davids födelsedagstårta (nej, tydligen var det en "kaka", för tårtor har visst en massa lager och en massa grädde på, enligt David. fast vad vet jag? förut frågade jag David om han behövde ett "teglas". har min hjärna fått men av LCHF?) som stod där i kylen och började bli dålig. Det blev helt enkelt en tårtbit, lite jordgubbar och grädde (med vaniljpulver, of course!). Vi drack te (den underbara smaken Tahiti!) med grädde och det blev nästan varm choklad-känsla. Fast utan socker, såklart. Varken jag eller David orkade äta upp våra tårtbitar. Även om jag åt mer än David. Min vana trogen åt jag mer än jag egentligen orkade. Fast "nuförtiden" (läs: de senaste dagarna) orkar jag inte lika mycket längre. Vanligtvis hade jag nog tagit minst två stora tårtbitar (säkert tre om det fanns!). Det är verkligen konstigt. Jag håller på att spricka av mättnad. Jag känner inte igen mig själv.

Nu måste jag försöka göra något vettigt innan jag ska lägga mig. Hoppas att ni läser och kommenterar imorgon igen!

/H (consummatum est)

3 kommentarer:

  1. Det är ju helt galet (och bra) att man sällan känner sig hungrig med den här kosten :D

    SvaraRadera
  2. Fuck! Nu avslöjade jag ju att jag är uppe för sent. NU ska jag lägga mig. Typ. Ehe...

    SvaraRadera