torsdag 30 juli 2009

Dagens frukost och andra trevligheter

Idag blev det turkisk yoghurt utblandat med lite ovispad grädde (för att det inte ska bli så syrligt och för att det ska bli lite mer mättande), tillsammans med lite jordgubbar, vaniljpulver, kanel och sedan linfrön så att magen mår bra. Det var verkligen jättegott! Jag tror att det var grädden och vaniljpulvret som gjorde att det smakade sådan där delikatessyoghurt, ni vet? Mumma!

Jag måste säga att jag blev förvånad över hur mätt jag blev idag på en ganska liten skål med den här blandningen. Det måste vara fettet, eftersom jag inte har ätit mindre mängd mat de här dagarna, vilket betyder att magsäcken inte borde ha krympt. Jag kan inte komma ihåg när jag senast klarade mig på en så liten mängd mat till frukost. Och då menar jag självklart inte antalet kalorier, för det fanns det nog en del av i min frukost!

Förresten hade jag inte gått ner något idag. Men jag misströstar inte! Det är bara sunt att gå ner i lagom takt. Förut brukade det heta att minus 0,5 kg-1 kg var en bra viktnedgång per vecka. Fettskrämde Stephan Rössner har tydligen ändrat sig, för nu heter det minus 1-2 kg per vecka. Är han möjligen rädd att folk ska överge hans svältdiet och gå över till LCHF som både går snabbare och är bekvämare? Nåja.

Nu är det dags för mig att plugga lite (egentligen mycket...). Vi hörs efter lunch någon gång.

/H

2 kommentarer:

  1. Hej Hannah! Kul att läsa din blogg, som jag hittade idag när jag googlade "veg lchf". Jag och min sambo är också lchfare sedan en tid tillbaka. Hoppas du fortsätter för jag gillar det jag läst hittills och såfort jag kommer hem ska jag bookmarka din blogg. Skit i neggodilerna som bara gnäller, dom finns alltid. Lyssna på oss trevliga istället! =) Keep up the good work. //Linda

    SvaraRadera
  2. Hej Linda! Vad kul att du har hittat hit! Och extra kul att du gillar bloggen! Jag ska kolla in din med! :)

    SvaraRadera