måndag 27 juli 2009

Dagens lunch

Till lunch blev det en omelett med stuvad spenat. Det var mycket fett i allt (såklart!) och det var nog därför det var så svårt att äta efter ett tag. Jag klarade inte av att äta upp allt. Det tog liksom emot. David fixade både omelett och spenatstuvning igår för att ha någon mat att ta med sig till jobbet, så jag fick en portion jag med!


Recept omelett (ungefär 4 stora portioner):

12 ägg
ca. 2 dl mjölk (eller grädde)
300-400 g riven ost
1 paprika
salt
peppar

Recept stuvad spenat (4-6 portioner):

2 paket spenat à 450 g
5 dl grädde
1-2 dl mjölk
salt

Av någon anledning mår jag dåligt bara av att se bilden. Och det är inte det att det inte var gott eller något, det handlar nog bara om att rätten innehåller mycket fett och att jag är väldigt ovan vid att äta så fettkoncentrerade rätter.

Nu på eftermiddagen har jag varit sjukt sötsugen! Och jag har tänkt "onda" tankar. Jag har funderat över om jag verkligen klarar det här. Hur ska man klara sig utan pasta, bröd och godis och glass?! Och ris? Och bullar och kakor?! Allt som är sött! Shit. Jag hoppas verkligen att jag klarar av det här, men idag har det varit svårt. Hur som helst gjorde jag en kopp varm choklad med standardmjölk och lite kakao. Det smakade absolut ingenting (möjligtvis mjölk?) och jag förbannade mig själv som inte hade köpt vispgrädde. Jag har fått för mig att vispgrädden är det som kan få mig att klara det här. Let's hope so...

Nu borde jag duscha och sedan gå och handla. David fyller år idag, så jag tänkte försöka göra någon sorts LCHF-tårta eller något. Vi får se hur det går!

/H

2 kommentarer:

  1. Jag tycker detta ska bli riktigt spännande att följa! Snygg layout gör ju inte saken sämre. Lycka till :)

    SvaraRadera
  2. Vad kul att du tycker det, Linda! :) Tack för komplimangen (även om det fortfarande ser ut som om en unge har gjort layouten! ;)).

    SvaraRadera