måndag 27 juli 2009

Kokosplättar till kvällsmat

Jag var helt enkelt tvungen att prova på kokosplättar/pannkakor. Receptet hittade jag HÄR. Jag vill inte ljuga för er och därför måste jag erkänna att jag blev lite besviken när jag åt dem. Problemet är nog att jag fortfarande är van vid att saker och ting är lite söta och då förväntar jag mig också det. Kokosplättarna smakade mest kokos (eh, kanske inte helt otippat?!). Som tur var så blev det en helt ok rätt tillsammans med grädde (som jag tillsatte lite ekologiskt vaniljpulver i) och hallon. Åh, dessa hallon! De räddar allt! Jag misstänker att jag kommer äta hallon ungefär varje dag. Man ska, som ni kanske vet, försöka att äta så lite frukt som möjligt när man äter LCHF-kost. Inte mer än en per dag. Det är dessutom bättre att äta bär som innehåller färre kolhydrater och hallon är ett av de mest kolhydratsnåla bären. Rätten var mycket mättande och jag orkade absolut inte mer än det ni kan se på bilden.

(det bör kanske tilläggas att jag siktade på att göra pannkakor, men den första ville inte hålla ihop, så det blev plättar till slut!)


/Hannah

2 kommentarer:

  1. Det SER i allafall gott ut! Sen vet jag av erfarenhet att sockerbehovet försvinner. Jag har t ex helt slutat med socker i kaffe, det räcker med mjölk, även soyamjölk. Det trodde jag aldrig att jag skulle komma över, men idag tycker jag enbart det är äckligt med sött kaffe!

    SvaraRadera
  2. Haha, jag vet! Allt ser jättegott ut, eftersom man tror att det ska vara sött! ;P Förhoppningsvis har mitt hemska sötsug försvunnit efter den här första veckan. Kul att du tittade in, förresten! :)

    SvaraRadera