tisdag 28 juli 2009

Breaking my fast

Till frukost åt jag ett kokt ägg med lite salt (vi behöver verkligen införskaffa äggkoppar nu!) och turkisk yoghurt med lite extra grädde (ovispad), linfrön, kanel och en gnutta vaniljpulver. Helt ok frukost. Kanel är ju en mycket bra smakförstärkare (eller ja. kanske inte om man hatar kanel?)!

Jag var bara tvungen att väga mig imorse. Jag är fullkomligt medveten om att man inte ska gå händelserna i förväg och väga sig varje dag och sedan lita på det. Då blir man lätt besviken. Det bästa är att väga sig en gång i veckan på samma sätt varje gång (jag brukar väga mig på måndagar efter första toabesöket innan frukost). Hur som helst kunde jag som sagt inte bärga mig, så jag vägde mig för att se om en dags LCHF-kost hade gjort någon skillnad, vilket jag starkt tvivlade på med tanke på allt fett och chokladen jag åt. Minus 0,6 kilo! Helt sjukt! Inte för att man ska lita på det, men ändå! Jag tänker absolut inte skriva in den här utvecklingen i sidospalten, utan väntar med det tills på måndag och ser vad vågen står på då. Samtidigt som jag vet att det inte är hälsosamt att gå ner mer än ett kilo i veckan hoppas jag i smyg att det kommer gå i den här takten varje dag. I början är det inte så konstigt ifall man går ner mycket, särskilt inte med tanke på allt mitt överflödiga fett. Blä!

Som ni säkert har läst mådde jag inte så bra igår förmiddag. Illamåendet försvann nästan helt efter några gurkstavar. På kvällen mådde jag däremot finemang, om än lite trött. Jag gissar att hallonen gjorde sitt. Idag har jag redan haft lite eh...magproblem! Det är jag visserligen van vid (och en av anledningarna till att jag provar den här kosten), så jag vet inte om det handlar om den nya kosten eller ifall det bara är min kassa mage som gör sig påmind. Who knows?

Later!

/H

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar