fredag 31 juli 2009

Gaaaaah!

Jag vill ha godis, pasta, pannkakor, mackor, popcorn, Pringles, nachos med ostdipp, våfflor (riktiga!), pizza, mat från MAX, kladdkaka, gifflar, kakor, frukt, choklad, thaimat och ungefär allt annat som är gott och som jag inte borde äta om jag ska hålla mig till LCHF. Vad fan är problemet?! Har jag ätit för mycket bär? Av någon anledning känner jag ett rejält sug efter kolhydrater (dock inte så extremt som innan för då hade jag redan moffat i mig en del av de nämnda grejerna). Jag måste ha ätit för mycket kolhydrater alternativt för lite fett. Jag blir galen!

Jag börjar nästan undra ifall min kropp märker av att det är helg? Typ "men hallå, var är allt det där onyttiga någonstans? var är min Ben & Jerry's?". Ja, jisses.

Jag får väl äta...ja, jag-vet-inte-vad. Eller kanske gå och lägga mig? Suck.

Hoppas att mina bloggläsare har en roligare fredag med godheter, nyttiga som onyttiga (fast det där är ganska subjektivt har jag märkt!).

/Hannah

5 kommentarer:

  1. Okej, jag får äta vad jag vill, men har ändå suttit och sugit på några salta solrosfrön mest hela kvällen, så det behöver inte vara sådär underbart bara för att man får äta kolhydrater, kram!

    SvaraRadera
  2. Du klarar det, första 2 veckorna är säker svårast, så ska du se att det blir bättre sedan :)

    SvaraRadera
  3. Vegomamman: Jo, jag vet självklart att det kan vara jobbigt även utan en särskild kost eller diet. Jag försöker dessutom att inte skriva "jag FÅR inte...", för jag får ju. Om jag vill. Men jag vill ju gå ner i vikt och jag vill ju klara av den här kosten. Tack för stödet! :)

    Emmie: Ja, jag hoppas det! Thanks sis! :)

    SvaraRadera
  4. ben & jerrys är så sjukt gott! synd att de inte har någon mjölkfri variant.
    och ett tips till dig (kanske?).. igår åt jag aubergine med en jättegod avokadosås. visserligen med potatis till. men bara stekt aubergine och såsen är kanske LCHF.. jag kan inte rikigt man får/inte får äta. såsen blev iaf väldigt god (och FET) så den kanske du vill prova. till halomi (eller vad det heter) om inte annat. :)

    SvaraRadera
  5. Ja, jag älskar B&J's! De funkar ju bra för vegetarianer, men inte särskilt bra för veganer, tyvärr! Det är väl en av anledningarna till att jag aldrig kommer bli en strikt vegan! ;)

    Apropå ditt tips. Jag är tyvärr inte så mycket för avokado, även om jag borde försöka äta lite avokado eftersom den här kosten förespråkar det (mycket fett, du vet!). Däremot vill jag gärna äta aubergine! :) Vi får se när det blir av. Tack för tipset!

    SvaraRadera