torsdag 30 juli 2009

Talande bevis!

Det är svårt att slita sig från DEN HÄR SIDAN när man väl har börjat läsa. Där står så kallade talande bevis för LCHF-kostens positiva effekter (olika människors fantastiska berättelser). Många av de som har konverterat till LCHF är diabetiker, både typ 1 och typ 2. De berättar alla om hur mycket bättre de mår och att deras medicinering har minskat. Jag borde nog tipsa min mamma om det här! Hon är nämligen typ 2-diabetiker. Självklart bör man tala med sin sjuksköterska/läkare innan man totaländrar kosten när man är diabetiker och tar medicin. Det största problemet för dessa LCHF:ande diabetiker verkar tyvärr vara sjukvårdens förlegade åsikter om LCHF. Trots att folk mår bättre och har minskat sin medicinering vill de inte se sanningen i vitögat. Vissa spekulerar i det här och menar på att sjukvården är uppköpt av läkemedelsföretagen och att det är därför de är så anti LCHF. Jag vågar inte uttala mig om just det här, då blir jag väl skjuten eller något, men jag tycker att det är konstigt att man bara avvisar folks berättelser på det här viset.

Förresten. Jag kom på att jag inte har varit gasig i magen de här dagarna. Det är jag alltid annars. Varje dag, alltså. Galet bra!

Kolla in Talande bevis, med andra ord (jag ska lägga till sidan i min sidospalt under länkar).

/H

4 kommentarer:

  1. haha, intressant konspirationsteori - sjuvården och läkemedelsföretagen. kanske man borde kolla upp närmare..

    SvaraRadera
  2. Det roliga är att det verkar vara många som tror på det här! Till och med vissa professorer. Men det är ju alltid svårt att veta vem som har rätt. Kolla in dessa professorers debattartikel här: http://www.svd.se/opinion/brannpunkt/artikel_3201249.svd

    SvaraRadera
  3. har inte hunnit läsa det där än, men jag har sparat länken. så jag ska läsa artikeln sen.

    SvaraRadera
  4. No worries, det var bara ifall du var intresserad! :)

    SvaraRadera