tisdag 28 juli 2009

Ingen Hannah utan bröd!

Jag älskar bröd! Därför blev kvällsmaten idag så kallade Oopsies med smör och ost. Receptet hittade jag bland annat HÄR, jag tillsatte dock en tesked bakpulver i smeten som jag har sett att vissa gör. Brödet innehåller som ni kan se väldigt få ingredienser och det är snabbt gjort (såvida man inte saknar elvisp!). Tyvärr tyckte jag inte att mina blev särskilt lyckade, även om de gick att äta (mja...). För det första fastnade de i bakplåtspappret. För det andra kändes det som om de aldrig blev riktigt färdiga, trots att jag lät dem vara inne i ugnen längre tid än de egentligen skulle. Det kändes liksom som om smeten i botten inte hade blivit så mycket mer än luftig smet. För det tredje höll de inte ihop så bra. Konstig som jag är åt jag dem ändå. Det var väl helt ok tillsammans med smör och ost. Eller ja. Jag tror inte att jag kommer göra det här igen. Däremot kanske jag låter David testa, för det skulle inte förvåna mig om han lyckas med det som jag har misslyckats med. Nåja. Ett par bilder på olyckorna kommer här:


Jag känner mig supertrött, så jag ska bara läsa lite till och sedan lägga mig. Hoppas att vi "syns" imorgon igen! Guten Nacht.

/H

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar