fredag 31 juli 2009

Dålig dag (aka. varning för gnäll!)

Sorry! Jag har inte kunnat blogga tidigare idag. Först och främst hade jag skolrelaterat besök här hela förmiddagen och efter det har jag inte mått så bra. Jag trodde att jag hade haft uppsvälld mage tidigare, men nu undrar jag, för det jag har nu måste vara ett stycke uppsvälld mage! Jag ser väldigt gravid ut. Och då menar jag mycket mer än vanligt (av någon anledning brukar det mesta jag lägger på mig hamna på magen. manlig fetma har jag för mig att det kallas!). Självklart har jag nu lite problem med magen (bara för att jag skrev igår att magen mådde så bra, typiskt!), mest att det gör lite ont, eller jag har snarare en illamåendekänsla, om ni förstår vad jag menar? Mycket obehagligt. Sedan är jag jätteförkyld (varför blir man det under sommaren?!) med snuva, halsont och huvudvärk. Plus trötthet (jojo, jag måste breda på lite så att ni hajar!).

Jo, tack, jag vet att jag klagar. Men jag vill gärna berätta om alla eventuella biverkningar jag får av den här kosten (inte för att förkylning är en av dem. tror jag?!). Det kanske kan hjälpa någon annan eller något (eh..?!).

Idag har det känts lite tungt. Jag är trött på maten och jag är sugen på allt jag tycker är gott, det vill säga det mesta som innehåller kolhydrater. Lite mackor och lite glass hade inte varit fel.

Jag läste lite trådar på Kolhydrater i fokus och där får man intrycket av att helvegetarianer har det lite svårare än andra när det kommer till LCHF. Jag läste till exempel om en tjej som också hade "gravidmage" och som funderade på att sluta efter bara tre veckor. Om jag mår såhär i två veckor till vet jag inte vad jag gör. David verkar må riktigt bra, men han äter också skaldjur och fisk och han gillar nog protein och fett mer än vad jag gör. Jag har alltid tyckt att pastan är godare än proteinet. Fast bäst av allt är ju det värsta man kan äta: livsmedel som innehåller både mycket fett och kolhydrater. Till exempel glass, choklad, snabbmat med mera.

Äsch. Jag vet inte varför jag skriver det här inlägget. Det är väl närmast deprimerande. Men jag tror att jag behövde skriva av mig. Jag vet ändå att nästan alla mår bättre efter de första veckorna. Och att de flesta vill fortsätta med LCHF för att de mår så bra av det. Nu kommer en bild på min (tråkiga) lunch:

Spenat- och ostomelett tillsammans med lite grönt.

Fy, vad trött jag är på omelett! Trots att man kan variera den i all oändlighet. Jaja. Vad har ni ätit idag?

/Hannah (sugen på allt som är onyttigt)

2 kommentarer:

  1. Haha, detta är faktiskt sant, men jag åt spenatomelett m lite riven ost till middag i dag.
    Hoppas du pallar stå ut ett par veckor till. Ser framemot happy happy-joy-inlägg senare. Trevlig helg! :)

    SvaraRadera
  2. Kul att du åt samma grej! :)

    Ja, vi får väl se. Just nu vill jag bara äta ALLT! Trevlig helg till dig med!

    SvaraRadera