onsdag 12 augusti 2009

Dagens lunch

Jag visste inte vad jag skulle hitta på till lunch idag. Jag orkade inte gå och handla heller, så det blev till slut stekta, chilikryddade quornfiléer med broccoli och en ostsås. Eftersom ostsåsen inte blev jättelyckad känns det onödigt att dela med sig av receptet. Det var en helt ok rätt, trots att ostsåsen var lite grynig eller hur jag nu ska uttrycka det. En ful bild kommer här:


Imorgon ska jag till Ystad över dagen. Det blir intressant att se om jag kan hitta någon vegetarisk LCHF-mat där. I think not.

/Hannah

2 kommentarer:

  1. Jag kan lära dig min fantastiska ostsås! Fast iofs.. det var jättelänge sedan jag gjorde så jag är inte helt säker på hur man gör själv längre haha.. men det jag minns var att i vilken ordning man hade i ingredienserna gjorde en väldig skillnad på hur grynig den blev.

    SvaraRadera
  2. David sa att jag skulle haft i osten tidigare, när såsen inte kokade. Jag antar att det stämmer eftersom han är utbildad kock! :P

    SvaraRadera