fredag 28 augusti 2009

Fredagspizza?

Njae, inte riktigt. Det blev till slut en gratäng med squash och aubergine. Jag öste på en massa oregano för att det skulle bli lite likt pizza. Den blev helt ok. Särskilt mozzarellan var god (jag älskar mozzarella, fast den ska helst vara på pizza). Receptidén kom HÄRIFRÅN. Jag skippade parmesan, persilja och tomater (eftersom min tunga inte tål tomater). Dessutom tillsatte jag inte så mycket smör, jag klickade bara i några små bitar. Jag borde dock inte ha smort formen med rapsolja. Jag hade nog inte behövt smörja den alls, men det är lätt att vara efterklok!

Före ugn.

Efter ugn.

På tallriken med lite babyspenat.

Jag har några portioner kvar. Det ska bli intressant att se hur väl de gör sig efter en mikroresa. Only time can tell.

Jag är tyvärr rädd att min LCHF-resa börjar lida mot sitt slut, men mer om det om ett par dagar.

Hoppas att alla har en fin fredagkväll!

/H

1 kommentar: