torsdag 27 augusti 2009

Konstig matdag nu igen

Sorry folks! Det blev ingen gratäng med squash och aubergine idag. Jag satsar på imorgon istället. Jag tror att det kan bli riktigt gott. Anledningen till att det inte blev av idag är för att jag har mått lite dåligt. Jag hade problem att få i mig mina två kokta ägg med smör imorse. Det stod mig upp i halsen. Jag tvingade i mig det mesta, så nu känner jag avsmak för ägg. Supert! (not) Till lunch åt jag något så enkelt som min yoghurtblandning (numera utan bär, men med hackade hasselnötter istället). Planen var att fixa gratäng nu på kvällen, men det blir alltså inte av.

Ok. Efter att ha skrivit det här frågar jag mig själv om någon överhuvudtaget bryr sig? Det kan man verkligen undra! Hur som helst vill jag förklara varför jag inte uppdaterar. Så därför uppdaterar jag. Eh...ja. Ni fattar kanske?

Nu ger jag upp för idag. En kopp te med kokosfett innan jag ska sova. Det blir bra.

/H

4 kommentarer:

  1. förstår hur du känner. jag var i indien i våras och min smak förändrades helt. jag har inte direkt varit känslig innan men efter den resan räcker det med att någon nämner något som jag känner minsta äckel inför så tappar jag matlusten. jag har aldrig varit förtjust i ägg men efter indien har det utvecklats till genuina äckelkänslor för ägg. kan ju tillägga att djurhållningen i indien inte är någon dröm heller och det kan ju bidra till att man inte blir så sugen på ägg.

    okej, nu skrev jag massa saker som inte ens var relevanta. ville mest bara flika in att jag fortfarande läser fast du inte uppdaterar så mycket eller uppdaterar om hur ouppdaterat det är. eller.. du fattar? :)

    SvaraRadera
  2. Jag har blivit mer och mer äcklad av ägg (även långt innan jag började med LCHF). Det är väl just när man själv använder ägg, jag tänker inte på det särskilt mycket om man köper något som innehåller ägg. Det blir bara svårare och svårare att hålla på med den här kosten...

    Kul att du fortsätter läsa min tråkiga blogg! ;)

    SvaraRadera
  3. oj, vad tråkigt att du känner så. att det blir svårare, med tanke på att det faktiskt har gett resultat. även om du inte alltid verkar nöjd över hur sakta/fort det går. hoppas iallafall du håller uppe lite till. kanske bara kan försöka med mindre ägg? om det skulle hjälpa.

    klart jag läser! jag har ju varit med från början, jag vill se hur det slutar och allt spännande däremellan :)

    SvaraRadera
  4. Jag tycker ju att det är lite svårt som vegetarian (köttsubstituten är till exempel oftast mer kolhydratrika än kött). Dessutom saknar jag så himla mycket mat. Bra mat, enligt min åsikt. Inte enligt LCHF kanske, men enligt mig! :) Och jag vet ju att det funkar om man äter normala portioner och tränar. Innan jag går över till mer vanlig mat hade jag helst blivit av med min övervikt, men vi får se hur länge jag orkar. Målet är ju det, att bli av med (minst) 9.5 kg till!

    Visst kan jag äta mindre ägg, jag äter inte ens så mycket ägg just nu. Problemet är att ägg ingår i många LCHF-rätter eftersom det är så proteinrikt. Men, men. Vi får se hur det går helt enkelt. Hur länge jag står ut! ;) Jag oroar mig en del över hur det ska gå när jag börjar skolan nästa vecka, eftersom det verkar bli svårt att ta med sig matlådor. Som sagt, vi får se hur länge det funkar!

    Tack för ditt stöd! ;)

    SvaraRadera