torsdag 13 augusti 2009

Utemat är lika med trist

Idag har jag varit i Ystad. Där åt jag en (här vill jag att ni föreställer er en fantastisk trumvirvel!) grekisk sallad! Igen. Inte för att det var så mycket sallad, jag tyckte mest att det påminde om någon sorts vinägersoppa. Feg och lat som jag är klagade jag inte. Det kanske är normalt att halva den djupa tallriken består av vinäger när man köper grekisk sallad? Vad vet jag. Slutsats: att äta ute när man LCHF:ar (på vegetariskt vis) är skittrist. Det är inte lätt att hitta något. Med andra ord är det bättre att stanna hemma. Eller något.

Godnatt!

/Hannah

2 kommentarer:

  1. vad trist! men jag kan förstå liiite hur du känner dig vad gäller att äta ute. är inte alltid lätt med veganmat. eller som när jag precis blivit vegetarian och det ofta var några trista överkokta grönsaker som gällde.. eller vänta, det var nog skolmaten. :P men iallafall, ge inte upp din jakt. någonstans där ute finns nog någon bra LCH-ute-mat ;)

    SvaraRadera
  2. Det kan jag tänka mig. Det är väl problemet med veganmat, att det kan bli så omständligt med allt. Och sedan tycker jag att det är trist att man inte kan äta riktig ost, det skulle jag sakna! :)

    SvaraRadera