måndag 17 augusti 2009

Det går trögt

Minus 3 hekto från förra veckan. Ingen förändring i midjan. Det går verkligen trögt! Den här veckan kommer jag i alla fall gå en del fram och tillbaka till skolan, så det ska bli kul att se vad som händer med vikten efter lite motion.

Nu blir det frukost. Turkisk yoghurt, grädde, vaniljpulver och INGA bär! Jag ska försöka att skära ner på det. Kolhydrater binder fett och om jag äter en del kolhydrater är det inte konstigt att fettet försvinner så långsamt. Vi får se om det hjälper. För att göra min frukost lite roligare kanske jag tillsätter lite frön och nötter.

/H

2 kommentarer:

  1. Jag som brukar uppskatta dina "Nöjdhetsfaktor"-inlägg. När jag läser detta tycker jag att du är lite för negativ. Sluta jämföra dig med sambon! *ler* Vikten har ju gått ner, och midjan har inte blivit större. Keep up the good work! Dessutom ska det gå långsamt så att du etablerar vanan i stället för en tillfällig diet. :)

    SvaraRadera
  2. Jovisst går det åt rätt håll. Men när jag tycker att det är jobbigt så förväntar jag mig lite avkastning, haha! Jag vet att jag borde ha tålamod eftersom det kan ta ett tag för den här kosten att börja verka, men det är verkligen svårt att inte jämföra min och Davids viktnedgång!

    SvaraRadera