måndag 3 augusti 2009

Minus 2 kilo!

Åh, vad glad jag är! Minus exakt 2 kilo på bara en vecka. Och då har jag ätit en massa fett och bara varit hungrig när jag har haft dålig fantasi och inte vetat vad jag ska äta. Att jag har gått ner 3 centimeter i midjemåttet stämmer kanske inte; jag var nog lite för "slapp" när jag mätte sist, så det kanske egentligen är 2 centimeter. Men nu får det stå som det står.

Mitt BMI gick ner från 29.97 till 29.27. Inte en jättestor förändring, men det är i alla fall på väg mot rätt håll och bort från den hemska 30-nivån (fetma). Om jag har tur och det fortsätter i den här takten kommer det ta mig ungefär 7 veckor att bli "normalviktig" enligt BMI. Det ska jag nog inte hoppas för mycket på, men det hade varit kul om man nådde dit inom 10 veckor. Fast det skulle inte förvåna mig om jag inte går ner ett dugg den här veckan nu när det har gått så bra den första veckan.

Nu lite frukost och sedan lite snabbstädning innan min (skol)grupp kommer. Det blir en lång dag.

/H

2 kommentarer:

  1. grattis hannah! :D
    hoppas det håller i sig och fortsätter gå lika bra, men så länge du är bestämd och kämpar vidare så kommer det nog gå fint ska du se.

    SvaraRadera
  2. Tackar! :D Jag ska försöka kämpa vidare! ;)

    SvaraRadera