söndag 2 augusti 2009

Söndagsmiddag

Nu har vi ätit gott igen! Indisk blomkål, stekt halloumi (igen! jo, jag vet!), sallad och crème fraîche. Supergott! Blomkålsreceptet hittades här (http://www.itköket.se/recept/777-lchf-indisk-blomkal) och vi kan verkligen rekommendera det. Precis som med gårdagens middag kändes den här maten som något man hade kunnat äta "i vanliga fall", om ni förstår vad jag menar. Men broccoligratängen igår slår ändå dagens middag (det var väl all smält ost. jag är en sucker for smält ost!). Lite bilder från middagen:

Matbordet (aka. soffbordet...).

Davids tallrik. Jag tycker inte att bilden gör maten rättvisa. Färgerna känns lite dassiga!

Imorgon blir det spännande! Då ska jag för första gången skriva in min utveckling här på bloggen. Förhoppningsvis går jag inte upp något idag. Intressant blir det i alla fall.

/H

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar