söndag 9 augusti 2009

Keso à la Malta

Lunch idag blev lite keso à la Malta med hallon och blåbär. Ganska gott. Mycket mättande.

Det blev inte så artistiskt som jag ville eftersom bären fick tina i skålen först. Bär ovanpå keson hade ju varit snyggare! (och ja, min kamera fick för sig att vara snäll för en gångs skull)

Recept Keso à la Malta (kanske 4-5 portioner?)

500 g keso (1 paket)
2 dl vispgrädde
Lite vaniljpulver

Vispa grädden och tillsätt lite vaniljpulver. Blanda ihop grädden och keson. Vips så har du keso à la Malta! Servera med bär.

Ikväll blir det kanske tacogratäng (mycket tacos, jag vet!).

/H

3 kommentarer:

  1. oh! det låter ju välidgt gott.
    blir alltid så hungrig när jag kikar in i din blogg. damn it! :)

    SvaraRadera
  2. oh! vad gott det verkar.
    jag blir alltid så hungrig när jag kikar in på din blogg. damn it! :)

    (vet inte om jag kommenterat 2 ggr nu, mitt internet dummar sig med mig)

    SvaraRadera
  3. Haha, ingen fara! Jag vet hur det kan vara.

    Åh, men jag blir ju sugen på allt jag inte borde äta när jag läser i din blogg! Till exempel gröt! :)

    SvaraRadera