måndag 24 augusti 2009

Det går undan!

Yay! Den här veckan har gått mycket bättre än förra. Jag har gått ner 2,2 kilo från förra veckan. Det är fantastiskt! Dessutom hade mitt midjemått minskat 2 centimeter. Det tackar vi för! Sammanlagt har jag alltså gått ner 4,7 kilo på fyra veckor. Visst är det bra?

Jag behöver gå ner drygt 9,5 kilo till för att bli normalviktig. Med den här farten borde det kunna ske inom två månader, men jag ska inte hoppas på för mycket.

Efter fyra veckor med vegetarisk LCHF kan jag konstatera att 1) fett binder inte fett (det gör däremot kolhydrater!), 2) man kan gå ner i vikt utan att vara hungrig hela tiden (såvida man inte är dålig på att planera sina måltider, som jag!), 3) LCHF funkar, hur jobbigt det än kan vara ibland (särskilt för vegetarianer), 4) man går ner i vikt snabbare om man skippar bär men lägger till kokosfett i sitt te.

Jag har en massa problem med min internetuppkoppling, så jag vet inte om jag kommer kunna skriva något mer idag. Hur som helst får ni ha en fin dag!

/Hannah (nöjd)

6 kommentarer:

  1. Heja dig! Vad kul att det händer saker. =)
    *pepp, pepp*

    SvaraRadera
  2. Tack! Ja, jag tycker också att det är kul! :D

    SvaraRadera
  3. Fan vad bra, hannah! vi hejar på dig till tusen!

    SvaraRadera
  4. Tack, tack, TACK, Cecilia! :D

    SvaraRadera
  5. vad härligt med ett positivt inlägg, och höra att du gör framsteg. heja heja!

    SvaraRadera