lördag 22 augusti 2009

Problematiskt?

Idag åt jag upp resten av min Tofu Stroganoff. Efter att ha värmt den i mikron, såklart. Tyvärr har jag märkt att mikrad LCHF-mat inte gör sig så bra. I alla fall inte den maten jag har värmt. Det blir liksom lite oljigt och mycket av smaken försvinner. Jag blir nästan äcklad av maten, för det varken smakar eller ser gott ut. Detta bådar inte gott inför höstterminstarten om en dryg vecka. Eftersom jag ska plugga mer än heltid kommer jag att vara på skolan långa dagar nästan varje dag. Då behöver jag ha med mig matlådor. Hur ska detta gå?! Om jag inte kan ta med mig matlådor med mat som jag gillar kommer detta inte funka alls. Måste jag äta feta sallader varje dag? Kom gärna med tips!

Det återstår att se om jag faller för frestelsen och unnar mig lite lördagsgodis idag. Kanske mörk choklad med pistaschnötter? Så himla gott! Annars kanske jag kan lyxa till det med lite grädde och bär som jag knappt äter för tillfället. Det var nog en bättre idé. Mer LCHF-igt, men ändå riktigt gott. Jordgubbar, hallon och vispgrädde med vaniljpulver. Yes!

/Hannah (lite orolig)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar