fredag 14 augusti 2009

Smoothie/milkshake à la LCHF

Idag blev det en eh "lätt" lunch (kanske inte så lätt, snarare lättlagad och väldigt fet!) eftersom vi ska äta tacogratäng ikväll (yes, vi älskade den och eftersom vi brukade äta tacos på fredagar förr så blir nog det här vår nya tradition). Jag gjorde helt enkelt en fet smoothie som påminde en del om milkshake eftersom jag använde frysta bär. Det blev verkligen jättegott och mycket mättande. Jag har nog aldrig blivit så mätt av en smoothie tidigare.

Fet Hannah + fet smoothie = fett.

Recept smoothie/milkshake (knappt 2 stora glas)

Drygt 2 dl turkisk yoghurt
Drygt 2 dl grädde
130 g frysta bär (jag använde ungefär 2/3 hallon och 1/3 jordgubbar)

Mixa ingredienserna i en mixer. Färdigt att äta/dricka!

Åh, det ska bli gott med tacogratäng om några timmar!

/H

3 kommentarer:

  1. Jag skulle äta vanliga tacos i dag. Kom ihåg allt jag skulle ha - trodde jag. Glömde nachosen. *snyft* Jag fundilerar på om det funkar med vanliga Estrellachips i stället. ;)

    SvaraRadera
  2. LadyXera: Hahaha! Ja, du får ju prova! ;)

    LCHF: Ja, det var den också! :)

    SvaraRadera