måndag 3 augusti 2009

Första restaurangbesöket

Idag gick jag och mina gruppmedlemmar (skolan) till den närmaste pizzeran för att äta lite lunch. De andra åt pizza och som LCHF:ande vegetarian hade jag inte så mycket att välja på. Det blev en grekisk sallad med fetaost (såklart). Utan bröd. Det som är godast av allt. Det var kanske lite trist att äta sallad, mest för att den inte var särskilt god eller mättande, men jag kände faktiskt inte något hemskt sug efter pizza trots att de andra åt det. Ett framsteg måste jag säga!

Det blir intressant imorgon. Då ska nämligen jag och en kompis till Malmö över dagen. Hoppas att det finns något LCHF:igt för mig att äta någonstans. Jag tycker att det är svårt att ta med sig matsäck när det mesta jag äter är varmt eller något man behöver skål och sked till. Det är lite svårt att ta med sig mackor när man inte äter bröd (no kidding!?).

Nu ikväll åt jag kesoplättar. Receptet hittade jag HÄR. Det var faktiskt väldigt gott, även om de inte ville hålla ihop och trots att det tog hundra år att steka dem. Smeten luktade kanelbullar tack vare kanelen och kardemumman och plättarna påminde lite om fattiga riddare. Vissa åt jag med lite smör som smälte. Några åt jag med bär. Gott, men det tog lite för lång tid. I alla fall idag när jag var superhungrig (antagligen för att salladen inte var tillräckligt fet).

Nu har jag ungefär tusen andra grejer som ska göras. Vi hörs imorgon!

/Hannah

2 kommentarer:

  1. Kul med din blogg! Hittade den precis och har läst igenom hela. Tänkte själv ge mig på LCHF och har letat efter vegetariska recept men bara hittat bloggar där fisk och skaldjur ingår. Så nu är du bokmärkt, hoppas du hittar på massa bra recept jag kan sno. ;) Lycka till och heja dig!

    SvaraRadera
  2. Kul att du har hittat hit, Julia! Hittills måste jag erkänna att jag mest har snott recept! ;) Dock utan fisk och skaldjur, i alla fall! Sno på bara! :)

    SvaraRadera