lördag 8 augusti 2009

Tacolunch och hunger

Igår åt jag tacosallad till lunch. Jag älskar tacos, så det var efterlängtat. För att få till en ok lunch som faktiskt kan förknippas med tacos fuskade jag lite. Jag använde till exempel Santa Marias ekologiska kryddmix som tyvärr innehåller lite socker (dock mindre än i den vanliga kryddblandningen). Sedan tog jag tre teskedar av Santa Marias ekologiska tacosås. Lite mycket kolhydrater, men jag tog som sagt inte så mycket. Till detta blev det quornfärs, sallad, gurka, riven ost och crème fraîche. Det blev ganska gott, även om jag saknade min majs (det är för mycket kolhydrater i det, även i de osötade majskornen). Jag tog ett par mycket vackra bilder på min fina tacosallad, men på grund av kameraproblem (eller dumhet, ni väljer!) kommer jag antagligen inte kunna lägga upp bilderna. Apropå kameraproblem så har jag lite svårt att ta bilder nu då min kassa kamera alltid envisas med att den inte har tillräckligt med laddat batteri. Jag har skrivit till Canon och hoppas att de kan hjälpa mig, annars vet jag inte vad jag gör!

Igår var jag hungrig av och till hela eftermiddagen och kvällen. Jag åt min turkiska yoghurt med grädde flera gånger för att bli mätt. Det måste ha varit min tacolunch som var för smal. Jag öste nog inte på tillräckligt med ost och crème fraîche.

Det känns som om det har gått sådär för mig den här veckan. Jag har ätit för mycket kolhydrater, jag har varit hungrig lite för ofta och det verkar som om jag inte går ner i vikt för tillfället. Då blir man ganska omotiverad. Särskilt när ens pojkvän har gått ner mer än fem kilo på mindre än två veckor (orättvist!). Därmed inte sagt att jag inte är väldigt glad över att ha gått ner två kilo, för det är jag självklart!

Idag ska jag vara tråkig och äta matlåda (broccoligratäng och halloumi), men ikväll ska jag slå på stort och unna mig lite mörk choklad med pistaschnötter. Hoppas att den är god!

À bientôt !

/H

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar