torsdag 6 augusti 2009

I'm back

Sorry, folks! Jag har sannerligen varit en dålig bloggerska de senaste dagarna. Skola och jobb har kommit emellan. Hur som helst tror jag att ni ändå på något sätt har överlevt (eller?).

Det har inte hänt så mycket sedan sist, förutom att jag har varit lite dålig. I tisdags var jag som tidigare nämnt i Malmö. Det gick sådär när vi skulle luncha. Var hittar man en vegetarisk LCHF-lunch liksom? (jag vet fortfarande inte!) Det slutade med att vi åt på en indisk restaurang där man fick välja två rätter som man fick äta tillsammans med ris, sallad och bröd. Jag fick helt enkelt ta dubbelt av min linsgryta och av salladen, samt skippa riset och brödet. Linsgryta är inte det bästa man kan äta när man äter LCHF-kost; linser och bönor ska man inte äta överdrivet mycket av, även om man kan göra det ibland. Problemet med min utelunch var väl att den var riktigt fettsnål, vilket gjorde att jag inte blev mätt. Jag köpte till och med en liten mörk chokladkaka för att stilla hungern lite till.

Igår köpte jag en smoothie när jag hade ett skolrelaterat gruppmöte på ett café. Jag var lite sugen på något, men ville inte köpa mat. Den smakade inte särskilt sött, så jag hoppas att det bara var yoghurt och bär/frukt i den (jag vågade inte fråga om de hade tillsatt socker, för då hade jag nog inte kunnat köpa den!).

Vad gäller vikten står det still. Eller det går till och med uppåt något hekto. Jag misstänker att det är den här veckans tre utetabbar som gör det. Jag har helt enkelt ätit för mycket kolhydrater och för lite fett och protein. Det kanske är därför jag var så hungrig idag?

Häromdagen gjorde mannen en stor form med broccoligratäng, så nu har vi lite matlådor ett par dagar. Apropå mannen, han har lyckats gå ner över fyra kilo på elva dagar! Jag är lite avis, om man säger så. Trots att jag vet att han har lite mer att ta av och att män ofta går ner i vikt snabbare än kvinnor (orättvist!). Nu vet jag inte hur sant det sistnämnda är, men det skulle inte förvåna mig. Det verkar stämma och jag har alltid otur, så jag tror på det.

Jag ska försöka bli bättre på att uppdatera, men det är dumt att skriva när man inte har något att skriva om. Ta hand om er!

/Hannah

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar