måndag 10 augusti 2009

Frukost x2

Jag trodde att jag skulle äta keso à la Malta till frukost, men icke! När jag gick ut i köket såg jag brödet David bakade igår och var bara tvungen att smaka. Det ser ut som bröd och det är bröd! Äntligen har vi hittat ett LCHF-bröd som faktiskt är som vanligt bröd! Frukosten blev alltså ändrad till två små brödskivor med ost och smör (yummy!), samt en mindre portion yoghurt + grädde + vaniljpulver + jordgubbar. Det höll jag mig mätt på länge. Till lunch blev det nästan frukost igen, nämligen keso à la Malta och ett par mackor igen, denna gången med jordnötssmör respektive philadelphiaost på. Åh, så gott! Nu på kvällen höll jag nästan på att glömma bort att äta, men till slut gjorde sig hungern påmind och jag åt lite jordgubbar med vispad grädde. Konstig matdag, jag vet! Imorgon får jag se till att äta mer "riktig" mat, eller vad man ska kalla det.

Receptet hittade David HÄR.

Frukostmackor.

Lunchmackor (som visst inte var så fotogeniska).

Jag kommer inte riktigt över den här lyckan. Bröd! Smörgås! GOTT!

Tack för idag, slut för idag.

/Hannah

8 kommentarer:

  1. mackor som inte är fotogenetiska haha :P
    men vad kul att du hittat ett bröd du kan äta!

    SvaraRadera
  2. Åh snälla lägg ut receptet! Jag nekas åtkomst på bloggen som du länkar till.

    SvaraRadera
  3. Sorry, jag kommer inte åt den heller och jag har inte receptet! :(

    SvaraRadera
  4. Samma här, och jag är hur nyfiken på den som helst! Du kan inte fråga denne David som bakat det?

    SvaraRadera
  5. Gick det att hitta receptet på detta brödet?
    Mvh
    Linda

    SvaraRadera
  6. Nej, tyvärr. Kan inte hitta det igen! :/

    SvaraRadera