måndag 10 augusti 2009

Långsam utveckling

Jag ville knappt ställa mig på vågen idag eftersom jag visste att jag inte har gått ner så mycket i vikt. Värst av allt hade varit om jag hade gått upp. Finns det något mer omotiverande? Hur som helst hade jag gått ner två hekto sedan förra veckan. Det är i alla fall bättre än att gå upp. Dessutom känns det som att det finns en förklaring; jag åt ute för mycket och det blev för mycket kolhydrater vilket ibland gjorde mig konstant hungrig. Den här veckan ska jag försöka vara lite mer strikt och hoppas att det hjälper. För David funkar det uppenbarligen.

Av någon anledning har min midja minskat tre centimeter igen. Det känns underligt och ologiskt. Jag har börjat tvivla starkt på min förmåga att mäta min midja! Så fort kan det väl inte gå? Särskilt om inte kilona rasar samtidigt. Om ett par veckor märker jag i alla fall om det verkar stå still eller inte. Det finns ändå en gräns för hur mycket man kan stretcha ut måttbandet om det skulle vara det jag gör. Jag mäter självklart alltid på samma ställe.

Minus 12 kilo kvar till normalvikt! Det hade varit kul om jag kunde vara normalviktig till jul. Det är något att sträva efter.

Dags att äta lite sen frukost. Det blir antagligen lite keso à la Malta med jordgubbar.

/H (fortfarande tjock)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar