söndag 9 augusti 2009

Tacogratäng

Vi har ätit sjukt gott ikväll! Tacogratäng à la vegetarisk LCHF. Jag dog lite när jag åt den (men så gillar jag ju smält ost också). Denna rätt rekommenderas verkligen. Jag tror att jag ännu en gång har hittat en ny favorit i LCHF-världen. Det smakade lite som tacopaj. Uppenbarligen behöver man inte en massa mjöl för att det ska smaka.


Recept tacogratäng (3-4 portioner)

300 g quornfärs
2 dl crème fraîche
200 g naturell philadelphia
½ paprika
Santa Maria ekologisk tacokryddmix
Riven ost efter smak

Sätt ugnen på 200 grader. Stek färsen och tillsätt kryddmixen enligt instruktionerna på påsen. Smörj en form och blanda crème fraîche och philadelphiaost i den. Häll i tacofärsen och toppa med paprikaringar och riven ost. In med formen i ugnen i ungefär 30 minuter (eller när osten har fått lite färg). Servera med sallad. Yum!

Jag hittade receptet HÄR, men gjorde om det lite. Först och främst blev det vegetariskt och sedan lade jag till lite paprika. Som tidigare sagt behöver man vara medlem på matklubben för att kunna se recepten där (vilket ju är ganska lätt fixat).

Nu försöker sig David på något frö- och nötbröd. Det här är nog sista brödförsöket. Vi har provat oopsies, ett sorts fröknäckebröd samt något som till slut smakade som omelett enligt David. Inget har varit särskilt bra enligt mig. Förhoppningsvis blir det här lite mer brödlikt, annars ger vi nog upp bröddrömmen.

Ät och sov gott!

/Hannah (som älskar tacos)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar