lördag 8 augusti 2009

Hej, jag heter Hannah och jag är fet

David kom hem med en ny våg. Den kan mäta hur många procent kroppsfett och vatten/muskler man har. Inte för att jag fattar hur, men den funkar säkert. Jag provade och höll på att smälla av när jag såg resultatet. Trots att jag förväntade mig det värsta. Jag fick det värsta också. Usch. Nästan halva jag (48.5%) består av fett. Fett, fett, fett! Så himla vidrigt! I min ålder räknas man som fet om man har en fettprocent över 39. Då fattar ni hur fet jag är! Vad har jag gjort mot min stackars kropp egentligen!? Hur kunde det gå så långt? En hälsosam fettprocent för kvinnor i min ålder är 21-33. Dit vill jag gärna komma.

När det kommer till vatten- och muskelprocenten bör man (jag) ha 47-57 % vatten/muskler i kroppen. Jag hade långt under "låg", nämligen 37,5 %. Allt under 47 % räknas som lågt. Med andra ord är jag en superfet människa utan muskler. Jag mår nästan fysiskt illa av de här måtten. Samtidigt som jag känner att jag verkligen måste göra något åt det här.

Observera att samma mått kanske inte gäller för dig! Det hela utgår ifrån kön, ålder och vikt.

Nu ska jag jobba en halvtimme till, sedan ska jag ta fram mina hantlar och köra ett par övningar. Såhär kan det ju inte fortsätta!

/H

2 kommentarer:

  1. vilken läskig våg! jag vet inte om jag skulle våga väga mig på den, ärligt talat. oouhh..

    SvaraRadera
  2. Nej, det var hemskt. Men jag kan trösta mig med att den inte verkar stämma till 100%! :P

    SvaraRadera